söndag 25 maj 2008

Livet går vidare..

I morgon (2008-05-26) vinner domen laga kraft, vilket betyder att jag inte har funnit någon ytterligare kraft att ta detta vidare till hovrätten. Detta innebär alltså att jag tar smällen för något jag inte gjort, men jag får se det som ett “litet” pris för att ha något så kallat liv kvar över huvud taget. Många hade räknat med att jag skulle orka driva det vidare och jag är verkligen ledsen om det känns som ett svek på något sätt, men jag är så himla utmattad och orkeslös. Min mag-känsla säger mig att utan någon energi så skulle detta kunna sluta ännu olyckligare.


Det finns naturligtvis inga ord i världen som kan beskriva den tacksamhet jag känner gentemot alla er människor som hjälpt mig under den här tiden på alla tänkbara sätt! Vi Svenskar är bevisligen ett härligt gäng människor som ser efter varandra. Tusen tack till Er!


Nu när man upplevt en rättegång från första parkett så kan jag bara konstatera att det känns som ett skådespeleri på dagisnivå, där dubbelmoralen frodats mellan media och rättssal, samt där den som kan kasta mest skit under kortast tid och under den processen svänga sig med märkvärdiga ord, den vinner - oavsett bevisvärdering.


Jag hoppas inte att fler ska behöva sitta i den här sitsen framöver, det behövs uppenbarligen en lagändring eller dylikt, för inte tror jag att närmare halva befolkningen bör betraktas som brottslingar. Vi får väl se om kommande generationer skrattar lika gott åt det här som vi själva gör åt det gamla omtalade inslaget från rapport angående dansbands-döden!


Jag kommer fortsättningsvis att försöka hålla bloggen vid liv, för även om ett slag är förlorat så lär ju kampen gå vidare på andra håll. Den kamp jag ska ta mig an härnäst är att traska till banken och ta mig ett lån, så för mig personligen är det inte riktigt över i den bemärkelsen. Donations-möjligheten kommer att leva vidare ett tag till i fall det kan finnas någon som fortfarande vill hjälpa till.


Dagens tips: http://www.truecrypt.org/


På återseende,
Fildelaren

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett klokt beslut.Kram/AR

Anonym sa...

Hej, hur mycket har du fått betalt av IFPI etc för att inte överklaga? Det är inte direkt jobbigt. Du riskerar inget. Det är ingen kostnad för dig ens.

Anonym sa...

"Jag hoppas inte att fler ska behöva sitta i den här sitsen framöver, det behövs uppenbarligen en lagändring eller dylikt, för inte tror jag att närmare halva befolkningen bör betraktas som brottslingar."

Tyvärr så kommer många fler få göra detta eftersom du inte överklagar, men jag förstår dig det kan inte vara kul att sitta där. Nöjesmaffian skyr inga medel för att få sin vilja igenom.

Anonym sa...

Min fråga som naturligtvis skrivs med alla de mest egendomliga anti-spårningsprogram på max på min dator med tanke på vilka "FULA TRYNEN" som möjligtvis studerar denna sida är om du var medlem i FILDELARKASSAN och om inte,varför!.
Kan som du förmodligen förstår inte tala om vem jag är även om lusten är påfallande stor men avstår i och med övervakningen av detta Internet.

ÖNSKAR DIG LYCKA TILL.

En av dina vänner som du sett hela tiden även om du kanske inte haft en aning om detta.Ha en bra dag.

Anonym sa...

Höll själv på i 3år med en misshandel och när det kommer till rättegång så handlar det om 1 sak. Pengar. Man köper bättre advokater som kastar bättre ord osv. Starkt av dig att ha kommit så långt som du ändå gjort.

Anonym sa...

Tänker inte ställa mig på någon sida när det gäller rätt och fel ang. piratkopiering men det känns fruktansvärt fel när som du skriver halva sveriges befolkning borde ha suttit där i rättsalen åtalade.

Anonym sa...

Tråkigt att du inte orka med en runda till. Tror faktiskt, som många andra, att chansen hade varit stor du fått rätt i högre instans. Men jag har samtidigt förståelse för ditt beslut.

Sen vill jag också uppmana alla fildelare att skänka en liten slant till denna kille.. en liten summa har alla råd med. Nästa gång kanske de är du som sitter där med en hög bot om halsen.

Anonym sa...

Synd att du inte orkar, hade det varit jag hade jag överklagat utan att tveka.
Jag hade kunnat ta det så långt som till eu-domstolen.

Det finns ingen bevisning på att det var du som fildelade, enbart till din IP-adress eller dator har dom lyckats spåra.

Vad håller du på med?
Kanske var det du som fildelade ändå? Du kunde haft chansen till att ändra på saker och ting.

Mvh: En som har vunnit tvister i hovrätten och eu-domstolen ett flertal gånger.

Anonym sa...

Ja du grabben.Du åkte dit för att du delade med dig av några filmer samtidigt som man kan läsa i pressen idag att Bosse Ringholm har både lön och pension på över 90 000:- kronor i månaden.En av många i detta gäng bland kontokortsmyglare mfl.Men han tyckte det var väl inget fel med detta i en tid när vårdförbundet för tjugonde gången nu inte fick igenom sitt lönebegär !?.Med en Alliansregering som har svarta löneutbetalningar,fejkade betyg,nerlagt försvar,stora nedskärningar för sjukskrivna och arbetlösa,höjda bensin och matkostnader mm mm men då är det tydligen inte så allvarligt enligt dessa herrar och damer.FY FAN RENT UT SAG.Hela landet är i stort behov av en omstrukturering bland dessa personer.De flinar åt oss varenda dag,garanterat.

Johanna

Anonym sa...

"Hej, hur mycket har du fått betalt av IFPI etc för att inte överklaga? Det är inte direkt jobbigt. Du riskerar inget. Det är ingen kostnad för dig ens."......

så du tycker att denna kille ska behöva lida mer för att du ska känna dej trygg när du fildelar eller??

nää de e rätt beslut om man tycker att de känns rätt i magen
ha en bra dag kompis

Anonym sa...

Som jag sa i min kommentar till ditt förra inlägg så förstår jag att orken sinar. Ganska förbluffande att folk tror att det inte tär på krafterna att ha en sådan sak hängande över sig.

All heder till dig som orkat under denna tid.

Hoppas donationerna börjar rulla in snart. Tycker inte att någon ska behöva gå och låna pengar för att täcka upp nått så rättsvidrigt.

Radikalen@live.se sa...

Synd att det inte hamnade i Hovrätten. Det behövs ett prejudikat i denna fråga. Jag tror nämligen att du hade blivit friad/fått straffet sänkt. Men i det stora hela är ju detta en skitsak som aldrig borde behandlas i en rättssal. Det är upp till skivbolag/filmbolag + internetleverantörer att hitta ett system som fungerar. De sitter ju på samma sida bordet. Man ger ju inte kunderna på Systemet nyckeln till butiken strax innan stängningsdags. Läs mer i min blogg. För övrigt begriper jag inte vad Alliansregeringen(!) har med saken att göra (se inlägg ovan), det är ju ingen politisk fråga. Luktar magsur sosse lång väg......Lycka till med livet i fortsättningen i alla fall !!